maandag 13 oktober 2008

Eerste cijfers online verkoop losse tijdschriften Sellvia

Sellvia - online marketing- en salesplatform voor uitgevers - biedt sinds juli 2008 de mogelijkheid om via internet tijdschriften per stuk te verkopen. De eerste virtuele tijdschriftenkiosk die is aangesloten op het Sellvia-platform is AKO.nl. Na een periode van drie maanden (1 juli tot 1 oktober 2008) worden de eerste resultaten bekend gemaakt:
  • Uit de praktijk blijkt dat de consument online gemiddeld 2,8 magazines per keer bestelt, dit is een gemiddeld orderbedrag van € 13,10 exclusief BTW.
  • Daarnaast wordt geconcludeerd dat de koper het geen bezwaar vindt om € 1,95 extra te betalen voor verpakking en verzending.
  • Van de online tijdschriftbestellers via Sellvia maakt 23% gebruik van cadeauverpakking (€ 1,50 extra).
  • Van de bezoekers aan de tijdschriftenkiosk van ako.nl gaat uiteindelijk 3% over tot de aankoop van tijdschriften.
De reacties op deze dienst (met name de cadeauverpakking) zijn daarmee best positief te noemen. Weer een nieuwe brug tussen de bits en bricks geslagen...?!
Bron: Persbericht Sellvia - 10 oktober 2008

Geen opmerkingen: